Nyt olisi naiskomissaarin paikka

Suomalainen Naisliitto otti syyskokouksessaan perinteitään hyvin kunnioittaen kantaa kiihtyvään keskusteluun tulevasta EU-komissaarista. Kokouksessa hyväksyttiin julkilausuma, joka puoltaa suomalaisen naiskomissaarin valintaa.

Suomen on Naisliiton mielestä syytä omalta osaltaan näyttää mallia tasa-arvon lisäämisessä. Euroopan unionin komission 28 jäsenestä kolmasosa on nyt naisia. Ensi syksynä koottavassa uudessa komissiossa naisten osuutta pitää kasvattaa.Suomen on lähetettävä komissioon naisjäsen.

EU:n parlamenttivaalien aikaan ensi toukokuussa Suomi on ollut unionin jäsen 19 vuotta. Sinä aikanaSuomen hallitus on valinnut Brysseliin kaksi miestä merkittäviksi vallankäyttäjiksi. Komissaarit Erkki Liikanen ja Olli Rehn ovat tehneet erinomaista työtä. Suomalaisen Naisliiton syyskokous painottaa, että viimeistään nyt on naisten vuoro nousta täältä tälle tärkeälle paikalle tekemään eurooppalaista politiikkaa.

Naisliiton syyskokous pidettiin Hämeenlinnassa 6.10.2013.

Suomalainen Naisliitto 10.10.2013

< Lokakuu 2017 >