Lisää välittämistä, äänestä naista!

www.naisjarjestot.fi

Suomalaisen Naisliiton syyskokousväki Tampereella 7.10.2012 toivoo Suomen naisten äänestävän naisehdokkaita tulevissa kunnallisvaaleissa.  Kunnallisvaaleissa valitut valtuutetut ovat avainasemassa päätettäessä kuntalaisten asioista. He päättävät vanhusten, lasten, sairaiden ja varattomien hyvinvointiin liittyvistä palveluista. He päättävät myös, miten omaishoitajia kunnassa kohdellaan. Omaishoitajat ja Läheiset-Liiton mukaan suomalaisista joka neljäs eli yli miljoona ilmoittaa auttavansa jollakin tavoin perheenjäsentään arjessa. Jatkuvaa ja vaativaa hoitoa tarvitsee 300 000 kotona asuvaa, mutta omaishoitosopimuksen on tehnyt vain 39 000. Jotta nämä asiat hoidettaisiin inhimillisesti ja oikeudenmukaisesti, päättäjiksi on saatava lisää naisia. Vaikka äänioikeutetuista enemmistö on naisia ja naisten äänestysaktiivisuus oli edellisissä kunnallisvaaleissa 63 ja miesten vain 59 prosenttia, naisia on nykyisissä valtuustoissa vain 3 800, mutta miehiä 6 600. Tähän on tultava muutos. Äänestämällä naista varmistat päättäjiksi hyvinvointiasioita  ajavia ja asiansa osaavia valtuutettuja, sillä hoivaaminen ja välittäminen ovat naisten luontaisia ominaisuuksia ja jokapäiväistä toimintaa.

Suomalainen Naisliitto 9.10.2012

< Elokuu 2018 >