Koulukiusaajat kuriin ja ikääntyville oikeus elää

JULKILAUSUMA 3.10.2009

Vaikka koulukiusaamisesta puhutaan isoin otsikoin, se jatkuu. Kodin ja koulun yhteistyö ei ole kunnossa. Koululaisilta puuttuu auktoriteetteja, toimintaa ja valvontaa, eikä heillä ole ikäisiään esikuvia. Suomalainen Naisliitto vaatii koulukiusaamiseen nollatoleranssirajaa. Sen saavuttamiseksi koulujen oppilashuollolle on taattava riittävästi resursseja. Myös työelämän pitää joustaa, jotta vanhemmat voivat osallistua kodin ja koulun yhteistyöhön. Koululaisten harrastus- ja kerhotoimintaa on lisättävä. Ikääntyvien tasa-arvoisen ja oikeudenmukaisen kohtelun pitäisi olla Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa itsestäänselvyys. Näin ei kuitenkaan ole. Vanhat ihmiset ovat järjestelmän armoilla. He syrjäytyvät ja jäävät ilman hyvinvointi- ja mielenterveyspalveluja. Ikäpolvien välistä tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta korostavan Suomalaisen Naisliiton mielestä vanhuksilla on oikeus itsenäiseen elämänhallintaan ja omien toiveiden mukaiseen elämään.

Suomalainen Naisliitto 3.10.2009

< Kesäkuu 2018 >