Vanhoja tapahtumia

Lokakuu 2017

Juhlavuoden pääjuhla ”110 vuotta naisvoimaa ja tekoja”
Juhlavuosikokous, ruokailu klo 16.00, kokous klo 16.30-20.00

Heinäkuu 2017

Tervetuloa Porin SuomiAreenaan seuraamaan Naisten Ääni / Kvinnor Berättar verkkojulkaisun keskustelua Kvinnlig SISU kas nainen. Suomalaisen naisen historiasta ja tulevaisuudesta 14.7.2017 klo 11.45–13 Eetunaukion lavalla.

Eva Biaudet (RKP), Maarit Feldt-Ranta (SDP) ja Saara-Sofia Sirén (Kok) pohtivat kanssamme
- Mikä suomalaisessa koulutusjärjestelmäs sä on oikein vikana, kun naisten korkea koulutustaso ei heijastu palkkoihin tai naisen asemaan työelämäss 28;? Miksi suurin osa johtajista ei ole naisia, vaikka naiset ovat jo yli 50 vuotta olleet koulutetumpia kuin miehet?
- Minkälainen rooli naisilla on Suomen itsenäisyyden juhlinnassa? Tarvitsemmeko aina uudelleen sen tuntemattoman sotilaan?
- Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan rakenteista useimmat on luotu naisverkostoissa. Vieläkö ne rakentavat yhteiskuntaa ja miten?
- Ovatko vanhushuollon mitoitus ja vaippakiintiöt tämän ajan naiskysymyksiä?
Keskustelun inspiroimiseksi teatteri-ilmaisun ohjaaja Maria Hukkamäki, sanataitelija Teija Anneli Jokipii ja ammatillisen kehittymisen johtaja Sofia Pohls lukevat sitaatteja Naisten Äänen tarinoista: koulutuksesta, sota-ajasta, naisista hyvinvointivaltion rakentajina ja äitiemme elämästä. Lauluntekijä Desirée Saarela kertoo lauluillaan naisten elämästä.

Toukokuu 2017

Huhtikuu 2017

Hyvin onnistunut seminaari pidettiin Tampereella 1.4.2017

Kuva seminaarin yleisöstä.

Kuva myös runoilija, sanataiteilija Teija Annelista, joka esitti Naisten Ääni-julkaisuta poimittuja naisten tarinoita.

Helmikuu 2017

Äidin kieli – mitä välii!

Suomalaisen Naisliiton ajankohtaisseminaa ri lauantaina 4. helmikuuta 2017 kello 11–16

ravintola Kaisaniemessä (Kaisaniem enkatu 6) Helsingissä.

Lokakuu 2016

Suomalaisen Naisliiton Minna Canth-seminaari Torniossa lauantaina 8.10.2016 klo 13.00 – 16.20 Aineen taidemuseon auditoriossa, Torikatu 2.

Huhtikuu 2016

Suomalaisen Naisliiton Minna Canth-seminaari MinnaCanth1930
MoniNaiset äänet
Lauantaina 16.4.2016 klo 13.30 – 18.3013.30 – 18.30
Kalevala Kartanossa, Strömbergintie 4, Helsinki

Joulukuu 2015

Suomalaisen Naisliiton ja sen Helsingin yhdistyksen perinteinen ajankohtaisseminaari lauantaina 6.2.2016 klo 11–16 ravintola Kaisaniemessä (Kaisaniementie 6) Helsingissä.

Lokakuu 2015

NAISVOIMAA VERKOSTOISSA 3.10.2015

Kuva Lasaretin saaresta Oulujoelta päin. Julkaistaan kuvan omistajan Hotelli Lasaretin luvalla.

Toukokuu 2015

Onko naisilla todella Suomessa valtaa?  Ja – jos on – miten se näkyy ja miten naiset sitä käyttävät. Tästä keskustelivat huhtikuussa Minna Canth -seminaarissa Tieteiden talolla Helsingissä neljä tietävää naista: valtakunnansovittelija Minna Helle, dosentti Saija Katila, kirjailija Satu Hassi ja toimittaja-ohjaaja Susanna Kuparinen. Kuulijoita heillä oli yli sata.